søndag den 22. marts 2015

Haven er lysegrøn - ligesom håbet.

Håber I har lyst til et lille indlæg mest med billeder i dag.... for Fru Haveblogger her er meget meget træt efter en weekend med masser af planer og tanker susende i gennem hovedet. 

Så sådan ser vores have ud i dag..... masser af sommerglæde og planteglæde er på vej. 


Weekenden har været både kold, blæsende og frustrerende.... men det smukke og forløsende forår er på vej. Haven er lysegrøn - ligesom håbet.


På en gråvejrsdag er der ret kedeligt derude.... men hvis man "piller" de utallige tegn på forår ud af alt det grå og brune, så er våren virkelig langt fremme.



Snart har alle planterne vokset sig store frodige - og snart kan jeg nyde dem fra mit tæppe på græsset.


Snart skal jeg ikke se så meget af den brune jord - og snart forsvinder en stor del af det synlige ukrudt. Borte borte - pist væk.


Snart skal jeg tænke på stiklinger, pottemuld og zinkbakker..... ja meget snart. Mange af jer er allerede godt i gang, mens jeg må vente lidt endnu......


Jeg venter..... og drømmer om "hunde-stiklinger". En øvelse som kræver tålmodighed, og masser af håb lige nu. Det er en hård én ... dén øvelse. Har du gode "wipes" til overs så send dem gerne denne vej....  alle gode tanker og krydsede fingre modtages med kyshånd.


Og imens jeg håber på gode nyheder og at heldet er med os ...  så må jeg nyde alt det andet som spirer og gror. Det er der nemlig masser af - heldigvis.


***


Deltager du i min Give Away, hvor du kan vinde en Multihold fra Wildlife Garden? 
Du kan nå det endnu... klik på billedet og se hvordan :-)


7 kommentarer:

  1. Skønne billeder i dag. Er altid overrasket over hvor meget længere fremme dine vækster nord på er, i forhold til vores hernede sydpå.
    Det bliver så spændende med hunde stiklinger - mon ikke det lykkes?
    Knus Heike

    SvarSlet
  2. Skønne billeder med tegn på, at foråret rent faktisk sniger sig rundt derude, trods de køligere temperaturer vi bydes i disse dage - og sikke en fin forårsheader du har fået dig :-)

    Mange hilsner
    Stella

    SvarSlet
  3. Kære Susan.
    Jeg skal love for, at dine planter er langt fremme. Vi lukker teltet op hver dag, så planterne kan få lidt lys. Jeg elsker dit udtryk "hunde-stiklinger", håber virkelig det lykkes for Jer.
    Vi har "misset" en hel uges havearbejde, fordi John har influenza, men i morgen vil vi prøve at få lagt dahlia knoldene.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
  4. Sikke meget lysegrønt! Så langt synes jeg ikke det hele er hos os, men jeg må ud at kikke godt efter i morgen. Held og lykke med hundestiklingerne. Det skal nok lykkes :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
  5. Der er da rigtig godt gang i dine planter :-) De er noget længere fremme end mine.

    SvarSlet
  6. Skønne, skønne forårs billeder, tak:-)

    SvarSlet
  7. dejlige forårsbilleder.... Det er en skøn tid vi går i møde :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.