søndag den 7. september 2014

Veninderne med de store balkjoler

Haven bugner af hortensia blomster i år - og prinsesse veninderne står utrolig smukt overalt imellem alt det grønne. 


De store blomsterhoveder giver haven netop det romantiske og smukke udtryk som jeg elsker, og i år er det smukkere end nogensinde.


Bedene får et særligt blødt udtryk med alle de store bløde bolde, og de leder mine tanker hen på de store balkjoler som man i dag kun ser i film og eventyr - og hos de kongelige :-)


Volumeiøse og overvældende... men helt perfekte.


Sensommerens lys gør også noget helt særligt..... Balkjolerne kommer virkelig til deres ret når de varme og lave stråler rammer dem. De ligner nærmest fløjl og velour... og måske I kender det, men jeg får sådan en lyst til at røre ved dem.


De er ikke langbenede eller florlette - mere "jordbundene" og "faste". Men lige som i den virkelig verden så er der brug for dén slags. I haven og i livet - så har vi brug for dé elementer som står fast og giver holdepunkter. Giver ro i billedet og følelsen af at man ikke skal bekymre sig i stormvejr. Hortensia skal nok blive stående  :-)


Og i år er det et fantastisk hortensia-år. Alle planter blomster med et overdådigt flor - og sidste år have vi nærmest ingen. Måske den minde vinter, tidlige forår eller den varme sommer.. jeg ved det ikke. Men håber vi får fornøjesen af sådan et flor igen næste år.


Jeg nyder at se hvoran mange laver de smukkeste kranske af blomsterne i år. De er utrolig fine, og jeg ville ønske jeg kunne lave sådan nogle også. Men jeg syntes næsten det er synd at klipper blomsterne af - blot for at de skal underlægges mine tvivlsomme evner. Og de er jo også rigtig fine i vinterhaven - som små sne og frostdækkede puder. 


Og har I iøvrigt set at Tante Grøn´s have holder ekstraordinært åbent en weekend her i september? Du kan besøge haven 
Lørdag og søndag d. 13. og 14. september fra kl. 13.00 til 17.00
Se mere HER

*FORTSAT GOD SØNDAG*

8 kommentarer:

  1. Ja, det er et godt hortensiaår i år og du skriver bare så poetisk om de fine blomster. Dejlige er de helt sikkert :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er SÅ skønne.
      Vi må nyde dem alt hvad vi kan... og håbe de kommer så fint igen næste år :-)
      Knus Susan

      Slet
  2. Himmelsk nydelige Hortensia. Bloggen din er fantastisk flott med både bilder og tekt. Jeg legger meg til som følger:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - hvor er du sød.
      Jeg må også ind og kigge hos dig.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  3. Jeg har også mange hortensia i min have, jeg tror dog de alle er af samme sort. Men flotte er de, og jeg lader dem også altid blive på stilken, for de pynter så flot, også når de begynder at gå i forfald. :0)

    SvarSlet
  4. Hvor er de skønne og smukke. Ja det bløde septemberlys gør noget godt for haven.

    SvarSlet
  5. Smukke, smukke Hortensiaér :-)

    SvarSlet
  6. Hej Susan.Ja !!! hortensia år har det været.......................og alle mine har blomstret SÅ smukt i år.Elsker den blomst.................bruger den i buketter og kranse.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.