fredag den 27. september 2013

Noget at varme sig på....

I husker måske at jeg fortalte om det smukke og lækre lammeskind som jeg fik af min veninde?
Lækkert og smukt - og utrolig lunt og dejligt at sidde på.


Dét skind er mit - og Lukla´s hvis du spørger hende, men ret hurtigt kunne jeg så forstå at min søde mand ikke mente, han kunne leve uden sådan ét også. Og jeg forstår ham godt. Det varmer nemlig både krop og sjæl - varmen er næsten som fra en varmepude, og det er som at synke ned i koncentreret hygge. Så selvfølgelig skulle han ha´ et også..... vi skulle bare finde det rigtige.


Og sjovt nok, så netop den dag hvor bogen "Sanselige Rom" gav min mand inspiration til at se at et hvidt spisebord ville være flot - så tilføjede jeg så lige at så skulle vi da også ha´ skind på sæderne af spisebords stolene. Og så sker der ofte det her hos os - at hvis en ide er god nok, så bliver den hurtigt ført ud i livet.

Jeg søgte lidt på nettet efter forskellige steder som handlede med skind. Der var ikke mange, og nærmest slet ingen hvor man kunne se det nøjagtige skind som man kunne købe. "Varen kan varierer i farve og størrelse" er altså ikke en sætning der får mig til at taste dankortskoden i en netbutik, men sådan er det altså mange steder.
Men vi fandt et sted - et super godt sted. Butikken hedder "Skind & uld" og ligger i Hornslet. Her så man billede af de nøjagtige skind - og her var det tæt på at dankortkoden blev tastet. Her var der bare SÅ mange skønne skind at jeg dårligt kunne vælge, og der var kun én mulighed.... vi måtte da selv besøge den butik.


Det var et slaraffenland af fine skind fra både Island, New Zealand og Danmark, og vi fik en rigtig god betjening. Ud over specielle ønsker til farven, så skulle vi jo bruge nogle store nogen, for at kunne lave vores 6 stole-stykker. Det var faktisk ret svært at beslutte sig.


Men vi fik dog besluttet os... og drog hjem med 3 fine fine skind. 2 til stole-stykker og én til sofaen. Ja jeg vidste fra starten hvilke der skulle i sofaen..... Et stort gråt og økologisk Islandsk skind skulle med hjem til min søde mands sofaplads, og sådan er det også blevet. Det passede perfekt dér.

Så nu har vi et skind hver... og Lukla har 2.


Vi kunne sagtens få 6 stole-stykker af de 2 skind - og der var endda så stor en rest at puffen ved lænestolen også kunne få sig et nyt. Hvilket jo også i virkeligheden betyder at Lukla nu har 3 skind!!!

Skind er et skønt naturprodukt - ikke en luksus men noget alle burde give dem selv. Det ér virkelig godt for både krop og sjæl.


Har du selv fået lyst til at få et par skind ind i dit hjem - så kan jeg varmt anbefale dig at besøge butikken "Skind & uld". Her turde jeg bestemt godt handle ud fra billederne på shoppen - men vil også sige at butikken helt sikkert er en køretur værd. Venlig og god betjening - og så har de super smukke skind til gode prise.

Du finder "Skind & uld´s" hjemmeside her

Og nej - jeg er ikke sponseret eller har aktier i butikken :-) Jeg syntes bare jeg vil dele en god oplevelse med jer. Og ideen med at få et par skind i huset - den anbefaler jeg også. Men der er ingen garanti for at du ikke bliver afhængig :-)

*SKØN WEEKEND*

6 kommentarer:

  1. Kære Susan
    Dine skind er smukke. Du har helt ret i at de er gode for krop og sjæl....en sjælden gang imellem giver jeg mig selv lov til at tage en lille middagslur på sofaen, og den bliver bare så meget bedre når jeg ligger på et blødt lammeskind. Det giver sådan en behagelig varme.
    Knus Lotte

    SvarSlet
  2. Jeg spottede også skindene på stolene i dit tidligere indlæg, men det er ikke altid jeg får kommenteret. Det ser rigtig godt ud og jeg tror ikke Jeres gæster er til at drive hjem, når de sidder så godt :)

    SvarSlet
  3. Hej Susan.Jeg lagde godt mærke til dine stole med skind på.Og dejligt ser der også ud i jeres sofaer.......skønt at varme sig i her til vinter.Har selv to dejlige skind.Et fåreskind der ligger i min sorte kurvestol i udestuen.Og et smukt rensdyrskind der ligger over min puf i stuen.....en dejlig fødselsdagsgave fra min veninde.
    Også en rigtig skøn weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
  4. Naturmaterialer er altid lækkert at se på og røre ved. Dette gælder selvfølgelig også skind som jeg har utrolig svært ved at lade være med at røre ved, når jeg støder ind i dem. Lige nu hvor efteråret banker på derude, er det specielt fristende at få sig et sofastykkeskind!

    Dit indlæg får mig iøvrigt til at tænke på at mine piger har en alder, hvor det var moderne at lægge dem på fåreskind i barnevogn og seng (den går vist ikke længere...), men der var ingen af de to der frøs som små! Siden overtog min lille genbrugshund skindet og da han døde fik han det svøbt om sig i sin grav under vores morgenterrasse... Og så var ringen omkring det lille fåreskind sluttet... :o)

    SvarSlet
  5. Hej Susan.
    Har altid beundre skindet på dine billeder - specielt når Lukla ligger i dem. det er skønt når det er svært at se, hvad der er hund og hvad der er skind.
    Tak for linket til den dejlige butik. jeg bor jo ikke mange stenkast derfra, men kender ikke til området lækkerier. Og det er bestemt en butik jeg skal besøge når Drivhuset er lavet om til hygge hus.
    Kh Heike

    SvarSlet
  6. Det økologiske Islandske skind til manden er super lækkert..:-)
    Kikket ind i shoppen og ja der var mange fristelser..:-)
    Men hov-hov...Lucla har 2 skind, så håber jeg at hun deler med Sherpa..;-)

    Dejlige billeder som altid.

    God weekend fra Lisbeth

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.