tirsdag den 4. juni 2013

På rundtur i Helle Nørby´s have

Som jeg skrev i mit sidste indlæg så er Helle Nørby´s have helt utrolig fotogen. Ja - så fotogen at vi næsten ikke kunne få hold igen med kameraerne.


Haven er ikke den største hvis man måler i størrelsen - men hvis man derimod måler den i oplevelser for øjet og for den duft der er - så er den vildt stor.


Der er masser af skønne stauder tæt beplantet  - og det giver en uformel og afslappet have. Vi brugte lang tid på at gå på opdagelse på havestierne, og følelsen af "have-eventyr" var perfekt.


Alium var iøjnefaldende - ligesom akelejerne og de fine geranium - og alt det andet selvfølgelig.


Sikke en frodighed. Ja dagen var jo perfekt med høj blå himmel - men jeg tror faktisk at der ville være lige så dejligt her en dag med regn. Regnen kan jo få flere dufte til at træde frem, men selv her på en tør og dejlig dag var der masser af indtryk.


Haven lægger også op til at man sætter sig ned og nyder den... Dét kan jeg jo godt lide. Når der er mulighed for at sætte sig, så gør folk det også ofte. Og i Helle´s have var der også mulighed for at nyde en kop kaffe og et stykke kage.... Ikke så ringe endda :-)


Endnu et par "stjerner" fra dagen..... smukke og meget fotogene.



Helle´s kunst er selvfølgelig overalt i haven. Diskret og enkelt titter de op rundt omkring... plantepinde og hjemmedrejede potter. 


Se lige denne lerpotte... Det format syntes jeg er ret godt på en lerpotte. Man kan ofte finde de små gamle potter på markeder. Og mine ynglings i den store udgave, findes i de store varehuse. Men mellemstørrelsen er svær... den er ikke nem. Og ofte er der kun den almindelig og  - i mine øjne, lidt kedelige slagt at finde. Så dén her er skøn - unik og smuk, og i den helt rigtige størrelse. Behøver jeg at sige, at jeg må eje nogen af dem en gang??


Og de her... med patina og liv. De er skønne syntes jeg. 



Og så lige et billede af Fru. Fotograf - Koncentreret må man sige :-)


Ja det var en dejlig dag i Helle´s have.... og det var vi vist ikke de eneste der syntes. Mange slentrede rundt og kiggede blomster, og den afslappede stemning var herlig. Jeg forstår godt at folk kommer igen og igen her....  Nogle haver er lidt som magneter - ik`?


Håber I nød at kigge med på vores havebesøg. Jeg lover også snart at vise billeder fra vores egen lille have.

*SOMMER*




3 kommentarer:

  1. Kære Susan.

    Sikke en pragtfuld intim have, med en meget intens stemning. Der kan jeg godt forstå, at I følte jer meget veltilpasse. Og klinkerne er helt skønne.

    Reolen/hylderne på husmuren med klinker er da lige til at dåne over.

    Hvor skønt at I har mulighed for at tage ud i det blå og suge skønhed og dejlige oplevelser til jer. Det er livsnydning på højeste plan.

    Så er kaffepausen slut og haven og vandkanden kalder i det knastørre solskinsvejr.

    De kærligste hilsner og tanker

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tante Grøn.
      Dejligt med en kaffepause og en lille slapper inden havearbejdet fortsætter.... og dejligt at du bruger pausen på at kigge forbi herinde.
      Det er da super hyggeligt.
      Ja vi har mulighed for at tage ud og opleve... vi gør det ihvertfald bare. Vi er ikke kede af at kører ud i landet hvis der gemmer sig noget spændende for enden af vejen...
      Knus og sommerferiehilsner fra Susan (jeps .. jeg har sommerferie nu)

      Slet
  2. Det må da være skønt med sådan et dejligt syrensyn.Jeg deler din passion
    for patinerede urtepotter. I sær er jeg glad for blålerspotter som er "Gullige"

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.