onsdag den 17. april 2013

En dyr ferie...?

Næææ det er sørme ikke en dyr ferie jeg har mig - men en ferie fuld af dyr :-)

Jeg bruger dagene i haven.... med den store forårs rengøring og klargøring af alle krukker og terrasser, og det er SÅ hyggeligt siger jeg jer. Jeg skal ikke andet end at hygge mig... jeg har god tid, og masser af godt selskab.


Ja det er dyrene jeg tænker på.... :-) De fleste fugle bekymrer sig ikke om min tilstedeværelse. Og de er bare overalt omkring mig.
Duen her fik ordnet hele fjerpragten imens jeg fik ordnet bedene foran Orangeriet. Jeg måtte forbi den et par gange - efter de ting jeg havde glemt i skuret, men det generede den ikke.


En anden lille fyr - Hr. Musvit, var lidt mere forsigtig. Han og fruen er åbenbart årets indbyggere i vores redekasse lige bag Orangeriet, men de skal vist lige vænne sig til at vi er inde bag glasset. Den kredsede omkring kassen med de fine dun til reden - og først når jeg tydeligt ikke kiggede på den, så fløj den ind. Lidt sky er de altid i starten - men det er jo også nu de skal lære at vi er bag glasset, men ikke er "i nærheden".


Men ihhhh hvor jeg glæder mig til små musvitter.... de er super skønne, og vi sidder på første parket til at nyde dem. Og bare rolig - det giver ikke problemer for dem, at have tilskuere.


På terrassen er Fru Solsort i gang med en fin rede. Ja dén der var i espalieret i forvejen var åbenbart ikke god nok, for hun har på 1 dag lavet endnu én, som hun nu blot nusser lidt, og forer med små fine blade. Hun vil ikke være i reden når jeg kommer forbi - men når jeg har revet græsset og ordnet i bedene, har hun være ganske tæt ved. Hun samler blade og hapser orm op af den nyrevene plæne. Det er sørme hyggeligt sådan at have selskab.


Ja vist har jeg også haft andet godt selskab..... hundene selvfølgelig. Lukla har hjulpet mig med ALT, og Sherpa har nydt en go´ lang "morfar" i solen... ja stort set hele dagen.
Men vi har delt vores måltider - så når jeg har skulle ha´ noget at styrke mig på - så har de jo også.
Pauserne er og bliver et hit hos Lukla - for hun er pjattet med guffer.


Håber I nyder det skønne vejr derude.

*Huske min Give Away - der er kun få dage til jeg skal finde vinderen*


10 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig uge at holde ferie i! Det er jo bare så meget forår! Jeg venter spændt på hvem der vinder din giveaway ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha ja.. jeg følger mig også meget heldig.
      Sådan et vejr er jo fantastisk.. nååe ja i dag har jo været en blæsende dag. Men ellers er det jo skønt.
      Hilsner fra Susan

      Slet
  2. Nårh... Ingen have uden pipper alle vegne. Og du har jo sørget så godt for dem hele vinteren, så de selvfølgelig sørger for at hjælpe dig hele sommeren. Her har de også travlt alle vegne. Zarco fælder som jeg ved ikke hvad for øjeblikket, så tror snart der er isolering til de første 50 fuglereder. Dagens børstning får ikke lov at hænge længe, før de små mejser flyver afsted med store totter <3

    Nyd ferien søde, og vejret, og dyrene - både de to- og firebenede. Det er dig så fuldt velfortjent.

    Masser af solskinsknus fra Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha.... Jeg nyder det også alt hvad jeg overhovedet kan. Sikke gavmild Zarco er.... sikke glade fuglene på jeres matrikel bliver ♥ I dag har været "Hunde-dag"... så jeg har også lagt et par gode store håndfulde uld ud til fuglene. Håber de flittige små kan bruge det.
      Forårshilsner fra Susan

      Slet
  3. Dejligt at læse i også værdsætter havens dyr......det er de små ting i livet der betyder noget... :-) knus Heidi der misunder dig din ferie...

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret Heidi... det er nemlig de små ting i livet der betyder noget. Det skal vi huske.
      Jeg nyder ferien i fulde drag... og ønsker bare at den ville vare længe endnu.
      Mange knus Susan

      Slet
  4. Det er jo lige sådan en ferie skal være. Fred, ro og tid til fordybelse, og lave lige nøjagtigt det man har allermest lyst til. Det enkle liv hvor man når at opdage at fuglene bygger rede og glæder sig over de små ting i livet. Fortsat rigtig dejlig ferie.
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præsis Anette..... det er netop sådan det skal være.
      Jeg elsker at have tiden til at lægge hvad jeg har i hænderne, når der pludselig kommer noget andet der fanger min interesse... selv de små ting.
      Knus Susan

      Slet
  5. Sikke du dog hygger dig, med store og små, det lyder super hyggeligt. Håber de sidste dage i ferien bliver lige så dejlige :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak Susanne.... Jeg suger til mig af ferie-energi kan du tro.
      Mange hilsner fra Susan

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.