torsdag den 21. marts 2013

Velkommen til overfladen

Efter nogle hårde dage hvor jeg har været næsten helt væk for omverdenen, kan jeg nu igen så småt kigge frem.

Og hvad ser jeg så....


Jow - jeg ser at Kong Vinter har været forbi - ca 3 måneder for sent hvis du spørger mig.
Vi har fået 20 cm sne. Tø-sne altså, ja jeg er ikke i tvivl for hundene er helt pakket ind i snebolde når de har været i haven. Normalt betyder det en tur under bruseren for at få sneen skyllet af - men i disse dage får de lov at tø selv. Våde gulve - ja vist. Men jeg har jo også mest benyttet mig af sofaen.


Min søde mand står for snerydningen. Fortov, indkørsel - selvfølgelig, men især Orangeriet tænker han jo på. Det får ryddet taget for sne flere gange hver dag - hvilket også er nødvendigt, da sneen er helt utrolig tung.

Men en lille fugl i haven (og TV2 vejret) har fortalt mig at foråret ER på vej.... Ja vist er det det. De lunere temperaturer er på vej til os i påsken. Plusgrader og sol - det er jo helt vildt.
Jeg glæder mig...  glæder mig til at komme ud af min sofa, og UD hvor jeg kan mærke solen og foråret.


***
Jeg har brugt meget af min vågne tid de sidste
dage, på at kigge rundt på jeres skønne blogs. 
Desværre har jeg ikke haft meget krudt til at kommenterer 
hos nogen af jer, men hvor er det dejligt at kunne ligge og følge
 med i jeres forberedelser til foråret, DIY-sysler og vinterhygge. 
***

18 kommentarer:

  1. Nårh hvor er de kære med sne på næserne. Zarco gider ikke rigtig sneen - det gør jeg heller ikke. Vi har fået et godt drys i dag, men den helt store snestorm slap vi heldigvis for. Ved du at den 21 oktober kørte saltbilerne her og i dag den 21 marts, nøjagtig et halvt år efter kører de sgu stadigvæk... 6 måneder med vinter!
    Tror jeg bor i det forkerte land.

    Håber for dig du får lov at nyde påsken med alt hvad den bringer af sol, forår, påskekyllinger og glade vovser :o)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Lise.... Jeg plejer at sige til min mor - når hun spørger "forsvinder dén sne da aldrig?" - jeg siger jow vi har jo alligevel aldrig haft sne i juli måned... Så der er jo håb endnu.
      Men 6 måneder det er lidt vildt... egentligt.
      Og påsken - måske jeg skulle finde mig til kyllinger :-)
      Knus

      Slet
    2. Man ved aldrig om det sker i år - ej, tør ikke engang tænke tanken til ende ;o)

      Slet
  2. Hej Susan
    Velkommen tilbage, hvor er de dejlige dine snebolde hunde. Og tak for den fine vejrudsigt. Med den magt solen har nu kan den hurtigt få sneen væk.
    Det bliver spændende og se hvad den gemmer neden under.
    Stort smil og god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linda... Det er altid en fornøjelse når jeg følger jeg nærmer mig overfladen igen. Men det skal jo også snart til at være... Mandag skal jeg være klar til 8 travle timer på jobbet. Kryds gerne fingre for mig.
      Og solen kan jo få en hver til at smile.... det bliver dejligt.
      Også rigtig god weekend til dig.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  3. Hej og velkommen tilbage!! De hunde er da bare de skønneste, men det ved du jo godt selv :-) Håber sneen når at forsvinde til Påsken, så vi kan komme lidt ud, uden sneskovl. Go weekend Susan!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha Susanne.... ja det er dejligt at kigge op over kanten igen.
      Og sneskovlen - som i øvrigt blev ny indkøbt i denne uge, kan vi godt gemme væk snart. Jeg vil sådan set hellere bruge en lille håndrive :-)
      Rigtig skøn weekend til dig
      Knus Susan

      Slet
  4. DEJLIGE billeder af dine skønne hunde - og fantastiske minder du igen vækker hos mig om en kær gammel hund der eeeeeeeelskede sne og som også gik ind i stole og lygtepæle hvis de stod et uforudset sted. For ikke at nævne små søer af sne-sjap på gamle trægulve og en glad - filteret - våd hund - jeg savner det hele!

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Charlotte... Det lyder som dejlige minder du har - den slags man gemmer det aller fineste sted :-)
      "Sne-binde" hunde - Sne sjap på det gamle trægulv og de vildt filtret og våde hunde... det er bestemt skønne minder. For hundene elsker det.. og de ser så glade ud som de står der og drypper.
      Ja - lige i denne uge har jeg elsket selv en våd hund på hovedpuden. Sherpa vil så gerne putte tæt - især når han fryser. Det kan jeg altså ikke stå for.. og så får han lov.
      Dét minde vil jeg også gemme et rigtig fint sted.....
      Mange tanker fra Susan

      Slet
  5. Se det var en vejrudsigt der duer!

    Det lyder da hårdt at du har været sofaliggende. Jeg ved ikke hvad du fejler ... men tænker at det er en behandling der giver dig nogle bivirkninger ...? I hvert fald: Godt at du er ved at have det bedre!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana... Ja ikke - sol og "røde streger" det kan vi li´:-)
      Min dårlige ven helbredet har også et andet navn - Endometriose.
      En typisk og ikke så sjælden "kvinde-ting". Heldigvis kan jeg selv styrer hvornår jeg vil havde de værste perioder - hurra for hormoner. Men når det så er (et par gange om året) .. så trækker jeg en uge ud af kalenderen. Og heldigvis så ved jeg jo hvad der venter - og lever rimeligt med det til hverdag.
      Tak for din søde hilsen.
      Knus Susan

      Slet
  6. Hvor er dine hunde søde.
    Rigtig god bedring.
    Knus Aase Marie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase Marie... Tak for din hilsen.
      Det lysner - og sneen smelter snart :-) Er det ikke herligt.
      Rigtig god weekend.
      Knus Susan

      Slet
  7. Jeg er forholdsvis ny læser på din blog- men hvor elsker jeg dine billeder af dine hunde :)De er skønne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor hyggeligt med nye gæster herinde... jeg elsker det.
      Tak for din hilsen... og jow du kan tro jeg er glad for mine hunde.
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  8. Jag hoppas verkligen att det blir vår snart!
    Vilken fin blogg du har!
    Stor Kram Annelie ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annelie... Jeg nyder også at besøge din blog. Den er ganske særlig :-)
      Jeg håber også at foråret kommer snart.... Vi TRÆNGER til varmen.
      Rigtig god weekend.
      Knus Susan

      Slet
  9. Forår forår kom nu snart vi har ventet længe.....velkommen til overfladen Susan - og jeg er ked af at her lugter af alt andet end forår og vitaminer (læs gylle) sneen ligger stadig tyk men om ikke andet så er der fuld blus på solen ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.