mandag den 24. december 2012

24. december

Rigtig glædelig jul til jer alle og jeres familier. Jeg håber sådan I får en skøn skøn julefest, og nogle dejlige dage sammen.


Jeg er klar... tror jeg da nok. Har kun været ramt af en smule julestres, men heldigvis er min søde mand godt til at få min ned på jorden igen.

Julebordet er dækket, pakkerne er lagt under træet og julesnolleret er stillet frem.


Ja sådan kom mit julebord til at se ud.... Ikke som jeg havde planlagt i mit lille "julekrøllede hoved" men hvis bare der er plads og hjerterum til vores dejlige gæster, så er det jo egentligt også underordnet. Og jeg syntes det er blevet smukt... enkelt og smukt.


Dækketallerkener og lysestager i irret messing, lyse tallerkener, hvid dug, masser af glas og servietter med vores ynglings fugl - den lille Robin. Oven på servietterne står der et flot granatæble til hver. Min mand syntes de ligner små konge- og dronningekroner..... og han har helt ret. Godt jeg  gjorde mig umage med at finde dem med intakte "kroner".


* Måske en ide til julebordet *
Vi har et lys ved hver kuvert. Lyset bliver tændt når vi sætter os til bordet, og det pryder bordet under hele julemiddagen. Lysene er selvslukkende, og dén hvis lys brænder længst, bliver den heldige vinder af en lille pakke. En hyggelig tradition som min svigermor har brugt i mange år - og nu kan vi jo slet ikke undvære den. Det er rigtig hyggeligt med de levende lys - og spændende hvem er mon er den heldige.

*Rigtig glædelig jul*   

4 kommentarer:

  1. Smukt og enkelt julebord - fin ide med granatæblerne :) Rigtig god jul til dig og dine. Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Ulla... :-)
      Også rigtig god jul til dig og familien.
      Knus Susan

      Slet
  2. Smukt er det. Elsker når naturen får en plads. Dejlig jul til dig og familien :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke.... når naturen passer så perfekt som granatæblerne gør... så vil det da være en skam ikke at lade dem pryde bordet.
      Også rigtig dejlig jul til dig og familien.
      Mange hilsner fra Susan

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.