lørdag den 11. august 2012

Geldskov Gods - "Bed and Breakfast" og butik ud over det sædvanlige

Da vi planlagde vores tur til Fyn, kiggede vi ikke kun efter spændende butikker og smukke steder.
Vi skulle jo også have et sted at overnatte.


Vi kiggede på de mange forskellige overnatningssteder - og der var da muligvis både fine og fancy steder imellem. Men helt ærligt - så var det jo ikke dét vi ville. Vi ville gerne have en speciel oplevelse - noget unikt, og noget som var lige os.


Derfor blev vi også meget positivt overraskede da vi fandt den skønne Bed and Breakfast på Geldskov Gods. Jeg troede ikke det var muligt - men det var lige dét vi drømte om.


Vi fik et utroligt dejligt værelse i sidefløjen. Smukt og smagfuldt indrettet med gamle franske møbler, lysestager og dejligt luksuriøst linned på sengene. Bygninen er fra 1680, og stedest historie benægtede sig ikke.

Vores thekøkken var det gamle linnedrum, og overalt emmede stedet af sjæl og charme.



Morgenmaden blev serveret i et helt helt fantastisk køkken.


Mine tanker blev ledt hen på alle de skønne franske køkkener, som man ser i magasinerne. Sikke meget sjæl sådan et rum kan ha´.


Jeg nød i den grad min morgenmad - og det var starten på den utrolig dejlig dag.

I godsets anden sidefløj - stalden, er der en fin butik. Dér skulle vi selvfølgelig også kigge ind.


Her sælger de antikviteter og andre smukke ting fra blandt andet Frankrig - og så har de særligt mange fine prismekroner.




Rigtig mange dejlige ting, som frister sjæle som min - men desværre var der ikke så god plads i bilen til dén slags.


Så er du ligesom jeg, til smukke gamle ting - masser af patina og sjæl, så måske du bliver lige så begejstret for dette skønne sted som jeg blev.

Vi har i hvertf ald nogle dejlige billeder fra vores besøg - både i vores kamera, men også i vores minder.

*Jeg elsker sommerferie*

1 kommentar:

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.