søndag den 15. juli 2012

Hosta babyer

I det tidlige forår såede jeg hostafrø i køkkenvinduet.


Fine fine frø som Gitte med den skønne blog "Fra frø til blomst" var så sød at sende til mig. Og hvorfor var det lige hun gjore det.... ja forde hun havde flere end hun selv skulle bruge, og forde hun var SÅ generøs at spørge om der var nogen der kunne tænke sig nogen af dem.

Og dét kunne jeg.... :-)


Er det ikke herligt? Sådan noget gør dét der blog-folk altså en del i. Man deler gerne - både de gode ideer, smukke billeder, bekymringer og hvad man har til overs. Det er da skønt.


De små planter står nu og pryder overalt i haven og Orangeriet i hver sin lille lerpotte. Og hvad venter de så på? Ja - på at bliver større selvfølgelig, og dét går egentligt ret godt med.

Men de venter også på at komme videre ud i verden. Jeg har allerede brugt flere af dem, som små hilsner eller værtindegaver, til folk som jeg ved vil sætte pris på dén slags. Og dén vej er der da bestemt flere der skal.

*Tusind tak for de fine frø Gitte - dém har jeg godt nok hygget mig med*


3 kommentarer:

  1. Altså der er bare ikke noget så nuttet som små Hostafrølinger :-D
    Det er imponerende, de ligner jo Hostaer allerede fra starten. Jeg såede også en hel masse d. 30/12-11. altså for nøjagtig 6½ mdr. siden, og de er bare blevet SÅ fine.
    Mine Hostaer kommer fra frø jeg fik af Susanne, fra bloggen Akelejer og andet. Og tror da aldrig jeg har været så glad for frøspirer før. Man bliver lidt "småskør" med dem fordi de er så nuttede ;-D ha ha...
    Skønt man kan dele sin glæde med andre, det er ski ikke mange steder man oplever det.
    Ha´en dejlig dag.
    Marianne :-D

    SvarSlet
  2. Hvor er de bare søde at se på (:

    - Kit

    SvarSlet
  3. Skønt at høre at du har haft glæde af frøene. Fine planter :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.