torsdag den 10. maj 2012

Plantemarked på Hald

I søndags var første gang hvor vi sammen skulle uden for matriklen siden 1. april.

Hold da op hvor var det hyggeligt med sådan en "kærestetur". Og hvor tager man så hen - jo da vi skulle da til Plantemarked på Hald hovedgård.


Det var som sædvanligt et tilløbsstykke, og der var masser af handlende. Ene glade mennesker.... som hyggede sig med deres fælles interesse.


Der var "hygge-have-folket"og så var der dem der var mere passionerede.... Ja - dem der kan alle de latinske navne på planterne. Meget imponerende, og nej altså - det er ikke den sidste kategori jeg hører til.


Jeg falder for hvad der er flot og som "taler" til mig... ja ja.. jeg gør en del fejlkøb på den konto.. men nogle ting kan ikke ændres. Vi havde noteret bla. Stjerneskærm på mobilen inden vi tog hjemmefra, da dét var et af de gode forslag, som I var så søde at komme med, da jeg spurgte om hjælpe til beddet ved huset.... så den var vi på "jagt" efter. Men ellers... ren impuls :-)



 Og det var en hyggelig jagt vi havde. 


Duftgeranier - dem skulle vi have nogen af. Der er ikke noget bedre end sådan en duft i soveværelset og i stuen - det er duften af sommer.


Min mor var også på Hald. Hun var kommet tidligt, og havde fået parkeret bilen tæt ved indgangen. og det var vist praktisk, for hun måtte gå flere gange med alle hendes indkøb :-)




Og her vores indkøb.... Stjerneskærm i flere forskellige farver og så de finde duftgeranier.


Og her én af de 4 grunde til at vi ikke kommer så meget ud for tiden - ihvertfald ikke sammen. Er hun ikke skøn?

Vores gode veninde Marianne var ikke svær at overtale til at "hvalpe-sitte" i de 1½ time vi var væk på marked. Tusind tak for hjælpen Søde.

*
 



6 kommentarer:

  1. Dejligt med en kærestetur og så på plantemarked, det bliver da ikke bedre ;o)

    SvarSlet
  2. Det ligner en rigtig hyggelig havetur..Og hooolldd da op en lækker hvalp, bliver det ikke svært at sælge dem engang ;) ??Kh Camilla..

    SvarSlet
  3. JEg har boet på Hald, så det er sjovt at se det pladsen foran hovedhuset fyldt med haveglade mennesker!

    Tak fordi du delte det med os!

    SvarSlet
  4. Det ser ud til at ha' været en herlig dag og skønne indkøb du har gjort. Jeg bliver nu også så let om hjertet, når jeg hører at der er andre end mig der ikke gør sig i latinske gloser... ;o)

    Jeg skal da lige love for at den lille uldne stikling, er ved at blive stor. Nu varer det vel ikke længe før de vælter hele huset... ;o)

    SvarSlet
  5. Dyrebørn er simpelthen uimodståelige og jeg kommer altid til at trænge til noget spædt når jeg ser hvalpe, men så må jeg lige kikke på mine 2 gamle hunde her og erkende at jeg har rigeligt:o)
    Det lyder som en dejlig tur, sødt af din veninde at være hundesitter så I kunne komme lidt hjemmefra.

    SvarSlet
  6. nåeee, hvor er det en kær lille fyr.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.