mandag den 12. december 2011

13. december

Som lovet...... her er resultatet af vores anstrengelser i aftes. Hjemmelavet konfekt. Lavet af masser af gode ting - og med hjertet.


Nogen spørger hvordan jeg har tid til at julehygge sådan.....
Det er et godt spørgsmål, men jeg tror, jeg er godt til at vælge, hvad jeg gerne vil hygge med.
Jeg når langfra, alt det jeg gerne vil, men jeg lader mig selv tænke at det også er ok. I år går det bare derud af, men jeg har det også godt i år. Jeg har igennem årene haft nogle decembermåneder som langfra har været gode, så jeg kender godt følelsen af ikke at nå noget. Men jeg har efterhånden lært, at jeg ikke kan nå alt, og glædes istedet over det jeg kan.
Og så giver det mig bare SÅ meget energi og glæde at "jule rundt" - så dét jeg når, gør at ofte når endnu mere.


Tilbage til konfekten.......

Et lille fif som nogen måske kan bruge, er at bruge det overskydende overtrækschokolade til dessertpynt.
Læg 4-6 små skefuld chokolade ud på et stykke bagepapir, og "træk" bagsiden af en ske igennem dem, så det bliver til et tyndt lag. Når chokoladen er tørret, kan det nemt gemmes i en kagedåse. Lad evt. være med at tage dem af papiret, men klip dem fra hinaden med papiret på. Så holder de sig bedre. De er super fine som pynt til en dessert. Måske til nytårsaften??

4 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud :-)
    Sidder jo og bliver helt lækkersulten........må hellere gå ud og få gang i tilberedning af aftensmaden ;-)

    SvarSlet
  2. hvor ser det godt ud.... bliver helt småsulten for sjov:) Anne Gine

    SvarSlet
  3. Hej Susan
    Hvor ser det lækkert ud, og jeg tror det smager endnu bedre.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  4. Mmmm det ser lækkert ud...
    Et andet tip til det overskydne chokolade er, at hælde det i en isterningbakke og gemme det i køleskabet. Når man så har lyst til en kop varm chokolade, luner man et krus mælk og putter en chokoladeterning i. Det er et hit her i huset.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.